Struktura reportu
- Předmět zprávy: stručný popis problému
- Uveďte jednoznačnou identifikaci: vaše jméno, přihlašovací jméno a jméno počítače, kde k chybě dochází
- V případě softwarové chyby:
- nic nemažte, zachovejte všechna data
- uveďte co spouštíte a jak spouštíte
- uveďte co přesně nefunguje
- soustředte se na popis vlastního problému, abychom jej byli schopni zreprodukovat
- volitelně můžete uvést svůj vlastní popis/interpretaci možných příčin problému, při řešení vám poskytneme zpětnou vazbu
- pokud žádáte o pomoc s problémem na počítačích, kde nemá uživatelská podpora administrativní přístup, musíte data zpřístupnit
- V případě hardwarové chyby
- stačí stručný popis toho, co nefunguje
- V případě, že nečemu nerozumím
- uvedťe čeho chcete dosáhnout a poté popište čemu nerozumíte či vám dělá potíže
- V případě, že potřebuji nainstalovat nový software
- uvedťe důvody pro instalaci včetně odkazu, kde je možné software získat
- licence pro licencovaný software si zajištuje žadatel sám
- V případě, že potřebuji změnit konfiguraci na systémové úrovni
Pokud narazím na problém
- Software
- zkontrolujte zadávaný příkaz(y), jméno spouštěné aplikace
- čtěte pozorně chybové výstupy
- pročtěte si dokumentaci (manuálové stránky příkazů či jinou literaturu)
- zkuste chybu zreprodukovat
- na jiném počítači
- v jiném účtu (požádejte kolegu)
- konzultujte svůj problém s vaším kolegou, vyučujícím nebo školitelem
- použijte vyhledávač
- Hardware
- zkontrolujte zda-li je počítač zapnutý
- zkontrolujte zda-li je monitor zapnutý
- zkontrolujte zda-li není viditelně rozpojená kabeláž (napájení, síťový kabel, připojení klávesnice, mýši, monitoru)
- Nečemu nerozumím
- problém konzultujte s vaším kolegou, vyučujícím nebo školitelem
- pročtěte si dokumentaci (manuálové stránky příkazů či jinou literaturu)
- použijte vyhledávač
- Pokud problém nevyřešíte, kontaktujte uživatelskou podporu.